Nieuws

13 oktober

Nieuwe thuisrally voor Rallyteam Moree

Aankomende zaterdag 13 oktober worden de VeKa Eurol Auto Altena Rally en Short Rally verreden in het land van Heusden en Altena. Een evenement die dit jaar voor het eerst wordt georganiseerd en dus nieuw is voor iedereen. De klassementsproeven zijn gebaseerd op een rally die in de jaren 80 in hetzelfde gebied verreden werd. Het evenement bestaat uit 2 wedstrijden: de rally en de short rally. De rally bestaat uit 12 klassementsproeven; de short rally is een verkorte versie van de rally en bestaat uit 5 klassementsproeven. Beide equipes van Rallyteam Moree zullen hier aan de start staan.

Equipe Martijn Moree/Marlon Krieger
Voor Martijn en Marlon is de Altena Short Rally de voorlaatste wedstrijd van het kampioenschap. Dat de kampioen van dit jaar al bekend is, wil niet zeggen dat er geen spanning meer is in het kampioenschap. De equipe staat op dit moment op de 2e plaats en wil dat graag zo houden. Een goede klassering tijdens de Altena Short Rally betekent dat de equipe vrijwel zeker is van die 2e plaats. "We gaan tijdens deze wedstrijd weer zo hard mogelijk rijden en we gaan weer, voor zo ver dat mogelijk is, de strijd aan met Kevin van Deijne. De overwinning tijdens de Hellendoorn Rally was super en we willen graag het seizoen afsluiten met een aantal mooie resultaten", aldus Martijn. De equipe rijdt komend weekend met startnummer 102, als 2e auto van het short rally veld.

Verdere informatie over de Short Rally (klik op de link):

Deelnemerslijst Short Rally
Tijdschema Short Rally
Overzichtskaart klassementsproeven

Equipe Erik Moree/Pascal Meijs
Nadat het avontuur tijdens de East Belgian Rally snel afgelopen was, staat ook Erik Moree aan de start, dit maal met zijn vaste navigator Pascal. Erik en Pascal rijden de Rally in plaats van de Short Rally. "Helaas begaf een as in de versnellingsbak het tijdens de eerste proef van de East Belgian Rally", vertelt Erik. "We zijn benieuwd naar deze nieuwe rally. We willen deze rally gebruiken om wedstrijdritme op te doen voordat we aan het einde van het jaar weer naar de Condroz Rally in België gaan." Erik en Pascal staan aan de start met de Mitsubishi Lancer Evo 10 en rijden met startnummer 15.

Verdere informatie over Rally (klik op de link):

Deelnemerslijst Rally
Tijdschema Rally
Overzichtskaart klassementsproeven

Het servicepark bevindt zich op het terrein van VeKa Group in de haven van Werkendam. De klassementsproeven zijn gelegen rond de plaatsen Almkerk, Nieuwendijk en Wijk en Aalburg en in het mooie gebied van de Biesbosch bij het plaatsje Hank. Voor het in Meteren gevestigde Rallyteam Moree is dit niet zo ver van huis; een thuisrally dus. Mocht u van plan zijn om te komen kijken, vindt u alle verdere informatie op www.altenarally.nl. De entree van het servicepark is gratis en voor de klassementsproeven betaalt u eenmalig €10,-. De opbrengsten uit de entreegelden komen ten goede aan verschillende goede doelen. 

Graag tot ziens op het servicepark, waar u ons kan vinden bij het Vitron Rallyteam, of op een van de klassementsproeven!


25 september

Winst in avontuurlijke Hellendoorn Rally

Tijdens de Hellendoorn Rally van afgelopen weekend hebben Martijn Moree en Marlon Krieger de overwinning in hun klasse in de wacht gesleept. Voorafgaand aan de rally was er al een spannend duel aangekondigd binnen de klasse A6, omdat short-rally kampioen Kevin van Deijne aan de start stond met een Ford Fiësta R2, die in theorie gelijk is aan de Citroën C2/R2 van HuMaN racing. Daarnaast stond ook outsider Rene Wawrzyniak aan de start met een Citroën C2/R2 Max; de iets snellere variant van de C2/R2 van HuMaN Racing. 

De Hellendoorn Rally van 2012 trok weer veel bezoekers. Zo'n 80.000 enthousiaste toeschouwers waren gedurende het weekend op en rond de proeven te vinden. Dat zorgde voor een leuke, sportieve sfeer en Martijn en Marlon gingen dan ook met een goed gevoel van start. Op de vrijdagavond werden er 6 klassementsproeven verreden. De equipe ging vol van start en na 3 proeven stonden zij dan ook 2e in het A6 klassement, voor Kevin van Deijne die 3e stond. Nadat de auto's tijdens de service weer volledig nagekeken waren, stonden er nogmaals 3 proeven op het programma voordat de auto's in het Parc Fermé de nacht zouden gaan doorbrengen. "We hebben tijdens de rally veel meegemaakt", vertelt Martijn. "Het begon op de laatste proef van vrijdagavond. We waren ongeveer halverwege de proef, toen Marlon met haar boek begon te zwaaien. Even later zag ik zelf waarom ze dat deed: een beest van zo'n 5 cm vloog door de auto en had al een aantal keer geprobeerd om Marlon te steken!" Ondanks dat stond de equipe aan het eind van de vrijdagavond op de 2e plaats in het A6 klassement, 11,2 seconden achter Wawrzyniak. Van Deijne stond op een 3e plaats en het verschil was al opgelopen tot zo'n 27 seconden. Helaas moest Van Deijne na de laatste proef van de vrijdagavond zijn auto met technische problemen aan de kant zetten. 

Na een goede nachtrust, moesten er zaterdag nog 10 klassementsproeven worden afgewerkt. Martijn en Marlon hadden tijdens de eerste proef gelijk de schrik van hun leven. De proef was een rondkoers, wat betekent dat er meerdere ronden gereden moesten worden. Toen zij na de 2e ronde weer langs de start kwamen, werd er vlak voor hun een andere auto gestart. Al het remvermogen van de C2 was nodig om een aanrijding te voorkomen. Ondanks dat begon de equipe goed aan de zaterdag. Zo goed, dat zij na 2 proeven de leiding over hadden genomen van Wawrzyniak. Tijdens de 2 daar op volgende proeven werd de voorsprong uitgebreid tot zo'n 8 seconden. Vanaf dat moment kreeg de equipe versnellingsbak problemen. Op snelheid wilde de auto niet goed schakelen, waardoor er veel tijd en helaas ook de leiding in de klasse verloren werd. "We wilden koste wat het kost 1e A6 worden", zegt Marlon. "Dat was ons doel voor dit weekend en het leek goed te komen." Tijdens de een-na-laatste proef werd er nog wat tijd teruggewonnen, wat resulteerde in een verschil van 2,8 seconden in het voordeel van Wawrzyniak voor de laatste proef. Er werd alles op alles gezet. Zo hard mogelijk gereden. De equipe moest en zou met de overwinning naar huis. Uiteindelijk betaalde de inspanning zich uit. Aan het einde van de laatste proef waren Martijn en Marlon 10,7 seconden sneller dan Wawrzyniak en pakten de overwinning met 7,9 seconden verschil. In het algemeen klassement eindigden zij op de 22e plaats.

"Wat een avontuur! Van rare beesten in je auto tot aan zo dwars mogelijk op het onverhard met een voorwielaangedreven auto, uitvallende tripmasters, foutieve tijden op rallytiming, versnellingsbak problemen, te laat komen doordat je in de file hebt gestaan en zelfs een auto die vlak voor je wordt gestart op de rondkoers en dan toch de overwinning pakken op de laatste klassementsproef. Wat een geweldig weekend", aldus Marlon.


24 mei 2002

Nabeschouwing Vechtdalrally

Stof, zweet, zwarte handen en veel plezier zijn de vier elementen die de Vechtdalrally van afgelopen zaterdag beschrijven voor Martijn Moree en Marlon Krieger. Waar het 's ochtends tijdens de verkenningen nog regende, stond de zon 's middags bij de start van de rally hoog aan de hemel. Dit had een positief effect op het bezoekersaantal. Het publiek liet zich in grote getale zien, zowel op het serviceterrein als langs de klassementsproeven. 

Aangezien de rally niet heel lang was, kreeg de equipe de opdracht om vanaf de eerste meter vol gas te gaan. Dit ging goed tot ongeveer 2 km voor het einde van de proef. "De auto begon te trillen en te stuiteren. Ik dacht in eerste instantie dat het kwam doordat er zand in de velgen zat van het onverhard, maar toen later de auto ook begon te glijden met aanremmen wist ik hoe laat het was: een lekke band," verteld Martijn. De equipe heeft de proef met aangepast tempo toch uitgereden en na de finish werd binnen record tijd de lekke band gewisseld. Vanaf KP 2 moest er weer wat ritme gevonden worden. Toch ging het steeds beter en er werd een goed tempo gevonden. Dit resulteerde er in dat de equipe na 4 proeven aan de leiding stond in het klassement voor het Short-Rally kampioenschap, met 0,8 seconden voorsprong op kampioenschapsrivaal Kevin van Deijne.

Tijdens de resterende proeven werd er vol gereden om de eerste plaats vast te houden. Er werden goede tijden neergezet, alleen reed de equipe op de laatste klassementsproef wederom een lekke band. In totaal heeft de equipe zo'n 20 seconden verloren door de lekke banden.

Van Deijne ging er de laatste proeven ook nog even goed voor zitten met de sneller geachte Suzuki Swift S1600 en pakte de eerste plaats. Martijn en Marlon kwamen uiteindelijk 49,7 seconden te kort op Kevin en eindigden op de 2e plaats voor het kampioenschap. In de algemene uitslag werd de equipe 18e. "Als je kijkt naar de eerdere resultaten van dit seizoen is het gat tussen Kevin en ons aanzienlijk kleiner geworden, dus ik ben erg tevreden met het resultaat. Het was jammer van de lekke banden, maar dat hoort er nou eenmaal bij," verteld Marlon aan het einde van de wedstrijd. De equipe staat na de Vechtdalrally nog steeds op de 2e plaats in het kampioenschap. 

De volgende wedstrijd die Martijn en Marlon gaan rijden is de ELE Rally rondom Eindhoven en Helmond. Dit is een 2-daagse rally die niet meetelt voor het Short-rally kampioenschap, maar alleen voor het Open Nederlands kampioenschap en het Nationale kampioenschap. "Naast de wedstrijden voor het kampioenschap, die niet langer mogen zijn dan 6 klassementsproeven, wilden we graag een aantal grote wedstrijden rijden voor de ervaring en de wedstrijdkilometers," legt Martijn uit. De rally word verreden op 1 en 2 juni. Meer informatie is te vinden op www.elerally.nl


18 mei 2012

Rallyteam Moree wil revanche in Vechtdalrally

Aanstaande zaterdag wordt de Autosoft Vechtdalrally verreden. De editie van 2011 was voor Martijn, toen nog genavigeerd door Johan Schop, zijn derde wedstrijd ooit. Helaas had deze niet zo’n goede afloop. Martijn maakte een remfout, die veel schade met zich mee bracht. Dit had ook invloed op de kalender van de rest van het jaar. Er werden minder wedstrijden gereden dan gepland en in het achterhoofd werd gehouden dat de boel heel moest blijven. 

Dit seizoen maakte de equipe een nieuwe, frisse start. Het is tijd voor revanche.

“De Vechtdalrally is een leuke wedstrijd. De proeven zijn technisch en uitdagend. Ondanks de slechte afloop van vorig jaar kijk ik er naar uit om er weer te mogen rijden. Ik ben niet afgeschrikt door vorig jaar, omdat het foutje dat ik toen maakte me in elke wedstrijd had kunnen overkomen. Ik ben er juist op gebrand om dit jaar een goed resultaat neer te zetten,” aldus Martijn.

De equipe heeft voor deze wedstrijd startnummer 25 toegewezen gekregen en start dus 25 minuten achter de eerste deelnemer.
Voor de complete startlijst kunt u terecht op http://www.vechtdalrally.nl/~vechtdalrally/Startlijst_2012.pdf.
Het tijdschema vind u hier: http://www.vechtdalrally.nl/~vechtdalrally/Tijdschema_2012.pdf.
Het serviceterrein bevindt zich op parkeerplaats P2 van de Evenementenhal Hardenberg, Energieweg 2 in Hardenberg.

Ook deze wedstrijd zijn de tijden weer te volgen via www.rallytiming.nl. Er wordt dit weekend ook een Belgische wedstrijd verreden waarvoor rallytiming de tijden verzorgd, dus daarom kan het zijn dat u rechtsboven op de pagina bij 'Wedstrijd' even Autosoft Vechtdal Rally moet selecteren.


24 april 2012

Martijn is finalist KNAF Talent First 2012

Martijn heeft zich geplaatst voor de finale van KNAF Talent First 2012. KNAF Talent First is een programma waarbij de KNAC Nationale Autosport Federatie jong, potentieel talent de kans geeft om zich verder te ontwikkelen en zich omhoog te werken in de autosport. Zowel Hans Weijs Jr. als Kevin Abbring hebben deelgenomen aan KTF, wat er in heeft geresulteerd dat zowel Kevin als Hans op dit moment in het trotse bezit zijn van een fabriekscontract bij Volkswagen Motorsport. 

Er waren twee selectiedagen. De eerste vond plaats op het circuit van Zandvoort en de tweede op het terrein van bekende Dakar deelnemers Jan en Gerard de Rooy in Son. Tijdens deze selectiedagen mocht je doormiddel van het afleggen van een parcours en een media test laten zien wat je in je mars hebt. Het parcours moest afgelegd worden in zowel een voorwiel als een achterwiel aangedreven auto. Op beide dagen plaatsten de beste 5 deelnemers zich voor het finale evenement. Deze vind plaats op woensdag 25 april op het Eurocircuit in Valkenswaard. Tijdens dit finale evenement worden de deelnemers naast de rijvaardigheid ook getest op reglement kennis en fysieke gesteldheid.

Als je ook tijdens het finale evenement de beste blijkt te zijn, krijg je nog dit seizoen de kans om plaats te nemen in een door de KNAF beschikbaar gestelde Chevrolet Kalos om aan vijf rally evenementen deel te nemen. Daarnaast krijg je een volledige rally opleiding, waarbij niet alleen het rijden aan bod komt, maar waar je ook ondersteund wordt op fysiek, mentaal, medisch, technisch en tactisch vlak. Indien je voldoende progressie boekt, zal je de overstap maken naar een Nissan 350Z. Als je ook hier voldoende progressie boekt zal je verder doorstromen naar een hoger niveau in het programma, met als einddoel een stoeltje in de WRC Academy.

"Ik ken een aantal van de andere finalisten en ik weet dat zij erg goed zijn. Het zal een heftige strijd worden, maar ik ga me 110% inzetten! Dit is een hele mooie kans om mezelf verder te ontwikkelen en hoger op te komen, dus ik heb me goed voorbereid op woensdag", aldus Martijn.

Via www.knaf.nl kunt u op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen omtrent Knaf Talent First 2012. 


10 april 2012

Nabeschouwing OVD Groep Short-Rally  

De OVD Groep Short-Rally was een uitdagende wedstrijd. Het wedstrijdtoneel bestond uit twee mooie landelijke klassementsproeven die beiden 3 maal verreden werden. ’s Ochtends tijdens de verkenningen kwam de regen met bakken uit de hemel en lagen de proeven er verraderlijk bij. Veel bochten kon men ‘snijden’, d.w.z. het aansnijden van de bocht door de berm, waardoor er veel bochten uitgereden waren en er veel modder op de weg lag. Echter toen de verkenningen afgelopen waren, werd het droog en liet zelfs het zonnetje zich af en toe zien. Martijn en Marlon deden tijdens de eerste klassementsproef wat voorzichtig aan, omdat de verraderlijke omstandigheden tijdens de verkenningen in het achterhoofd werden gehouden. Dit was echter niet nodig, omdat de weg vrijwel overal opgedroogd was. Ook de onverharde stukken lagen er goed bij. Het tempo werd opgepakt en dat resulteerde in een goede tijd op de tweede proef, waar de equipe maar 1,6 seconden langzamer was dan kampioenschapstegenstander Kevin van Deijne.
 
Helaas duurde dit niet lang. Op KP 3 maakte Martijn een foutje en schoot rechtdoor op het onverhard. Dit kostte zo’n 20 seconden en dat is cruciaal in dit soort wedstrijden (een short-rally bestaat uit maximaal 6 klassementsproeven). De rest van de proeven werden netjes uitgereden en uiteindelijk zijn Martijn en Marlon als 19e algemeen en als 4e voor het short-rally kampioenschap geëindigd. De tweede plaats in het kampioenschap wordt gelukkig behouden. Kevin van Deijne staat eerste met 300 punten, Martijn en Marlon hebben 215 punten en derde staat Anton Morée met 165 punten.

Ook tijdens de OVD Groep Short-Rally heeft Skaap Productions een compilatie video gemaakt van de equipe. Deze is te bekijken op: http://www.youtube.com/watch?v=eccObLSbCYw (inclusief het kleine uitstapje).

Tijdens de laatste twee klassementsproeven van de OVD Groep Short-Rally 2012 heeft de HOI (Hellendoorn Omroep Interactief) een camera in de auto geplaatst. Bij dezen de filmpjes.

            KP 5:  http://www.youtube.com/watch?v=lmM5yJi3SRc
            KP 6:   http://www.youtube.com/watch?v=RsJIscPL5qk


 

22 maart 2012

Nabeschouwing Tank S Short-Rally

De tweede wedstrijd van het seizoen zit er op. De Tank S Short-Rally was een leuke en leerzame wedstrijd voor Martijn en Marlon. De Citroën C2 R2 is een ideale auto voor de technische proeven, die op hun beurt vroegen om goede pacenotes. De pacenotes zijn hetgene dat de navigator voorleest om de rijder over te proef te leiden en hem te vertellen wat voor bochtensituaties er aan komen. Zo kan de rijder bijvoorbeeld de snelheid en de versnellingskeuze bepalen. Voor dat de rally begint mogen de deelnemers verkennen. Dit houdt in dat er met een gewone straatauto over de klassementsproeven gereden mag worden om de pacenotes op te schrijven. In dit geval was dat op vrijdagavond in het donker, omdat de short-rally op zaterdag ook in het donker verreden werd. “Op de technische proeven van deze rally is het erg belangrijk dat je notes kloppen, zeker op de donkere dijkweggetjes van de Tank S Rally,” aldus Martijn. “We hebben vrijdagavond goed verkent in het donker en later zelfs in de mist. Tijdens de wedstrijd van zaterdag waren de pacenotes perfect. Dat geeft vertrouwen, ook dankzij het goede werk van Marlon!”


 

29 februari 2012

Nabeschouwing CPZ Short-Rally
Zaterdag 25 februari namen Martijn en Marlon deel aan de Circuit Short-Rally. Dit was de eerste wedstrijd van het seizoen. Deze short-rally werd verreden op en rondom het circuit van Zandvoort. De klassementsproeven bestonden uit een mix van gedeeltes van het circuit en de onverharde wegen door de duinen rondom het circuit.

Het was een ideale wedstrijd om weer op te starten na de winterstop en daarnaast was het een goede gelegenheid om qua afstelling van de auto een aantal dingen te proberen. Met de hulp van een aantal ervaren adviseurs, resulteerde dit in een 13e plaats algemeen en, nog belangrijker, in een 2e plaats bij de rijders voor het short-rally kampioenschap. Kevin van Deijne pakte met zijn Suzuki Swift S1600 de eerste plaats bij de short-rallyrijders en Anton Moreé werd met de vertrouwde Ford Escort 3e. De algemene overwinning ging naar Coen Vink en Lisette Bakker in de Subaru Impreza.

De volgende wedstrijd is de Tank S Short-Rally. Deze wedstrijd is op 17 maart en vind plaats rondom Emmeloord. De start is rond 18:30 uur. De equipe hoopt daar het goede begin van het seizoen voort te zetten.
Graag tot ziens in Emmeloord!

Rallyteam Moree
Equipe Moree/Krieger



 

23 februari 2012

Start van het nieuwe seizoen
Aanstaande zaterdag gaat het nieuwe rallyseizoen van start. De equipe staat op scherp om vol gas van start te gaan. Gedurende de winter is achter de schermen de auto, beschikbaar gesteld door HuMaN Racing, weer op punt gezet door Hans Weijs Motorsport, in samenwerking met Autobedrijf Moree.
Ook in 2012 rijdt Martijn met Marlon Krieger als navigator. Deze ambitieuze jongedame, die sinds haar 16e in het bezit is van een navigatielicentie, is als dochter van de ervaren navigator Pierre Krieger opgegroeid met de rallysport.
In 2012 zullen zij het complete Short-Rally kampioenschap gaan rijden met de vertrouwde Citroën C2 R2. Daarnaast zullen er een aantal grotere wedstrijden gereden worden, waaronder de Hellendoorn rally.
De kalender voor 2012 ziet er voor Martijn en Marlon als volgt uit:


25-02-12

Circuit Short Rally

17-03-12

Tank S Short Rally

07-04-12

OVD Groep Ede Short Rally

05-05-12

Sulingen Rally (o.v.b.)

19-05-12

Vechtdal Short Rally

09-06-12

Gronegau Rally (o.v.b.)

07-07-12

Achtmaal Short Rally

02-09-12

Amsterdam Short Rally

21/22-09-12

Hellendoorn Rally

06-10-12

Land van Altena Short Rally

04-11-12

Euregio Short Rally


Het doel van dit seizoen is om te leren en de opgedane kennis van vorig seizoen nog verder te ontwikkelen. Vorig seizoen verliep niet helemaal volgens planning, dus hopen Martijn en Marlon door het rijden van een compleet seizoen meer ritme te krijgen en daardoor zo hoog mogelijk te eindigen in het Short-Rally kampioenschap.
De eerste wedstrijd is de Circuit Short-Rally. Deze short-rally wordt verreden op en rondom het circuit van Zandvoort. De klassementsproeven bestaan uit een mix van gedeeltes van het circuit en de onverharde wegen rondom het circuit. Deze short-rally is voor het publiek goed toegankelijk en overzichtelijk. De start is om 11:30 uur en de eerste deelnemer finisht rond 15:30 uur. Voor meer informatie kunt u terecht op www.circuitshortrally.nl.
Bekijk hier het promofilmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=kmzmwiqRS5g&feature=player_embedded
Graag tot ziens in Zandvoort of ergens anders op de rallypaden in 2012!